Gå direkt till innehåll

Våra kärnvärden

Medarbetare i trappa på Axfoods huvudkontor

Våra kärnvärden

Axfoods kärnvärden gör det lättare att ta rätt beslut och prioritera i det dagliga arbetet. Genom kunskapsutbyte, utveckling och dialog inom koncernen omsätts Axfoods kärnvärden i handling.

Butiken är vår scen

Kundens upplevelse avgör vår framtid och därför måste vi alla skapa en bra kundupplevelse - i varje möte och varje kanal. Vi sätter alltid kunden först oavsett vår roll eller funktion inom bolaget. Vi lyssnar på våra kunder för att utveckla en bättre affär.

Så här gör vi:

  • Prioriterar alltid kunden
  • Välkomnar och driver förändring för att möta kundens behov
  • Agerar snabbt

Vi är starkare tillsammans

Helheten bygger vår verksamhet och för att nå våra mål måste vi jobba tillsammans. Du är viktig och våra olikheter behövs för att forma ett starkare lag. Gemensamt når vi resultat som gagnar våra kunder.

Så här gör vi:

  • Hjälper varandra
  • Visar uppskattning för andras bidrag
  • Respekterar varandra och litar på andras kompetens

Vi utmanar

Genom att sätta höga mål och utmana det invanda kan vi skapa långsiktigt värde för oss och för våra kunder. För att leva upp till vår vision går vi vår egen väg, tar smarta risker och satsar på det vi tror kan göra oss starkare - vare sig det är små förbättringar i vår vardag, eller stora förändringar för vår omvärld.

Så här gör vi:

  • Letar ständiga förbättringar
  • Visar vägen
  • Tar initiativ

Vi har koll

Det är i detaljerna vi ser helheten som hjälper oss att skapa en bättre affär. För att prioritera rätt och göra smarta ekonomiska val tänker vi på konsekvenserna för kunden när vi fattar beslut. Då blir det enkelt.

Så här gör vi:

  • Prioriterar för att hålla hög kvalitet
  • Gör det enkelt
  • Följer beslut och är sparsamma med våra resurser