Hemköp lanserar Matkonto – ett nytt sätt att hålla koll på matpengarna och samla mer poäng

24 september 2024

Hemköp lanserar nu Matkonto, en ny finansiell tjänst för den som är, eller blir, medlem i Klubb Hemköp. Matkonto är ett betalkort med en tillhörande app som möjliggör för kunden att enkelt hålla koll på matbudgeten och samtidigt samla extra bonuspoäng på Hemköp.

Hemköp Matkonto

Med Matkonto samlar kunderna 25 procent mer poäng i Klubb Hemköp varje gång de handlar i någon av Hemköps butiker eller på Hemköp.se, vilket gör att de snabbare når nästa bonuscheck eller förmånssteg. Matkonto är ett betalkort kopplat till en användarvänlig app där kunden kan följa matinköpen och dessutom enkelt sätta in pengar via Swish. Två personer kan vara anslutna till samma Matkonto vilket gör att de tillsammans kan göra inköp, samla poäng, sätta in pengar och följa hushållets totala inköp. Kortet, som är ett debet Mastercard, kan användas överallt – både i Sverige och utomlands. Matkonto fungerar även med Apple Pay.

- Vi ser Matkonto som ett bra sätt att premiera våra mest lojala kunder. Genom att använda kortet på Hemköp och Hemköp.se belönas kunden med 25 procent extra bonuspoäng. Dessutom gör appen det enkelt att följa matinköpen över tid, säger Johan Dahl, Affärsutvecklingschef Hemköpskedjan.

Kort om matkonto

• 25 procent mer poäng: Inköpen på Hemköp och Hemköp.se belönas med 25 procent extra bonuspoäng i Klubb Hemköp.
  • Enkel ansökan: Kunden laddar ner Matkontoappen från App Store och ansöker därefter om Matkonto. Ansökan tar max 2 minuter. Kunden behöver vara medlem i Klubb Hemköp för att kunna ansöka om Matkonto och för att samla poäng.
  • Kontroll över matpengarna: Kortet laddas med pengar genom Swish, det går både att sätta in och ta ut pengar med Swish.
  • Flexibelt användande: Matkontoappen och kort kan delas av två personer, som båda kan sätta in pengar, göra inköp, samla poäng och följa inköpen.
  • De första sex månaderna är kostnadsfria, därefter kostar kortet 20 kr per mån (30 kr per mån för två användare).
  • Hemköp Matkonto lanseras tillsammans med SEB som också är kortutgivare.

Kategorier: Hemköp