Bröd, kaffe och färdiglagad restaurangmat i matkassen – det kan Mat.se:s kunder i Göteborg få hem i sina matkassar sedan ett år tillbaka. Tjänsten Restaurangmat, där kunder lägger till färdiglagade ready-to-heat-rätter i sina matkassar från restauranger, har kommit att bli ett uppskattat erbjudande för göteborgskunderna. Nu vill Mat.se göra det lika enkelt att handla bra mat på nätet för kunder i Stockholm, och från och med denna vecka öppnar tjänsten i Stockholm.
Bröd, kaffe och färdiglagad restaurangmat i matkassen – det kan Mat.se:s kunder i Göteborg få hem i sina matkassar sedan ett år tillbaka. Tjänsten Restaurangmat, där kunder lägger till färdiglagade ready-to-heat-rätter i sina matkassar från restauranger, har kommit att bli ett uppskattat erbjudande för göteborgskunderna. Nu vill Mat.se göra det lika enkelt att handla bra mat på nätet för kunder i Stockholm, och från och med denna vecka öppnar tjänsten i Stockholm.
Mat.se söker ständigt efter nya innovativa lösningar för att underlätta kundernas livspussel. En av dessa lösningar har kommit att bli kylda måltidslösningar från utvalda restaurangpartners. I november förra året startades Restaurangmat i Göteborg – en unik tjänst på Mat.se där kunder kan lägga till färdiglagad restaurangmat från utvalda restaurangpartners i sina matkassar.
Under året har det blivit ett uppskattat erbjudande för Mat.se:s kunder, och den här veckan öppnar tjänsten upp även i Stockholm, där rätter i måltidskategorierna amerikanskt, italienskt, bengalisk streetfood, vegetariskt och husmansklassiker erbjuds. Rätterna tillagas initialt av kockar från restaurangerna Urban Deli, Shanti, Deli Di Luca och Fred’s Food truck.
– Vi vill göra det ännu enklare för våra kunder att handla bra mat på nätet med hjälp av nya måltidslösningar. Vi är därför otroligt glada att äntligen kunna erbjuda stockholmarna välsmakande rätter från våra fyra första restaurangpartners i Stockholm. Vi söker ständigt efter nya partners som vill delta i Restaurangmat i både Stockholm och Göteborg, och vi ser fram emot att se hur erbjudandet mottages, säger Ludvig Anderberg, verksamhetschef på Mat.se.
– Vi är glada och stolta över vårt påbörjade samarbete med Mat.se där vi nu genom Restaurangmatserbjudandet får möjlighet att låta fler ta del av våra rätter på hemmaplan. För oss på Urban Deli är det viktigt att ge våra kunder ett enklare, godare och lyckligare matliv och det här är ett smart sätt att få ta del av restaurangmat hemma, säger Dan Jacobsson, vd på Urban Deli.
Mat.se startade upp 2012 med ambitionen att vara det enkla och hållbara alternativet för människor som vill handla bra mat på nätet. Mat.se är övertygade om att hur vi handlar kan göra stor skillnad i två aspekter som är viktigare än allt annat – enkelhet och hållbarhet. Med det som ledstjärna finns en ständig strävan mot att utveckla erbjudandet för kunden, där Restaurangmat är ett resultat av det. Andra exempel är Mat.se:s klimatmärkning av cirka 3 000 varor i butiken, en märkning som kan hjälpa kunder att göra mer hållbara val i sin veckohandling, och Nyårsmat, där kunder i Göteborg och Stockholm kunde köpa hem en restauranglagad trerätters nyårsmeny. I våras lanserade Mat.se också en egen rullande food truck som sålde utvalda rätter från restaurangpartners i Göteborg.
Relaterad media
Axfood ska vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys, Hemköp och City Gross, liksom Tempo, Handlar ́n och Matöppet. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Urban Deli och delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen fler än 15 000 medarbetare och en omsättning om över 80 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.