För att möta den ökade efterfrågan på färdiga måltidslösningar lanserar Garant, Axfoods eget varumärke, en serie på 20-tal nya produkter samt kommunikationskonceptet ”Middagstricket” i syfte att hjälpa och inspirera kunderna till att få bra, god, nyttig, hållbar och prisvärd mat på bordet och i matlådan både enklare och snabbare.
För att möta den ökade efterfrågan på färdiga måltidslösningar lanserar Garant, Axfoods eget varumärke, en serie på 20-tal nya produkter samt kommunikationskonceptet ”Middagstricket” i syfte att hjälpa och inspirera kunderna till att få bra, god, nyttig, hållbar och prisvärd mat på bordet och i matlådan både enklare och snabbare.
Det rör sig om ugnsrätter, grytor, sides och pizzor, som kommer att finnas i kyldiskarna och online i Axfoods olika butikskedjor som Willys, Hemköp, Tempo och Mat.se.
– Vi har utvecklat måltidslösningarna och tagit fasta på det vi förknippar med bra och hållbar mat, exempelvis många vegetariska rätter och att köttet är svenskt. ”Middagstricket” är vårt sätt att inspirera till hur man snabbt kan fixa lunchen, middagen, mellisen eller fredagsmyset genom att kombinera produkter ur Garants breda sortiment, säger Johan Neuman, affärsområdeschef för Egna märkesvaror på Dagab som är Axfoods inköps- och logistikbolag.
Måltidslösningar är ett starkt prioriterat område för Axfood och bolagets kedjor. Allt i syfte att underlätta för konsumenterna att få mat som smakar hemlagat på bordet snabbare och bekvämare. Eller mer tid att äta, mindre tid att laga som allt fler efterfrågar.
– Vi har också tagit fasta på att matlådan blivit allt mer aktuell och populär där flera av de nya måltidslösningarna, som exempelvis grönsaksröror och sides, är perfekta för att piffa upp just matlådan eller resterna i kylen därhemma och på så sätt också bidra till minskat matsvinn, säger Johan Neuman.
Sedan tidigare har Garant även lanserat grönsaksblandningar, hackade, skivade, mixade och klara för ugn, gryta och wok, liksom veganska röror som Baba Ganouch, rödbetshummus, sötpotatisröra och bönröra.
För ytterligare information kontakta:
Relaterad media
Axfood ska vara ledande inom prisvärd, bra och hållbar mat. I vår bolagsfamilj ingår butikskedjorna Willys, Hemköp och City Gross, liksom Tempo, Handlar ́n och Matöppet. Grossistförsäljning sker genom Snabbgross och vårt supportbolag Dagab ansvarar för koncernens produktutveckling, inköp och logistik. I Axfoodfamiljen ingår även Urban Deli och delägda Apohem och Eurocash. Tillsammans har koncernen fler än 15 000 medarbetare och en omsättning om över 80 miljarder kronor. Axfoods aktie är sedan år 1997 noterad på Nasdaq Stockholm och huvudägare är Axel Johnson AB. Läs mer på www.axfood.se.