Axfoods sortiment-, inköp- och logistikbolag Dagab lanserar nu en ny visuell identitet och byter därmed även logotyp. Den visuella identiteten ska visa ett Dagab i ständig rörelse.
Dagabs nya logotyp.
Axfoods sortiment-, inköp- och logistikbolag Dagab lanserar nu en ny visuell identitet och byter därmed även logotyp. Den visuella identiteten ska visa ett Dagab i ständig rörelse.
De senaste åren har Dagab gått från att vara en klassisk logistikorganisation till en innovativ, avancerad och modern helhetspartner för Axfoodfamiljens olika bolag och koncernens externa samarbetspartners.
– Dagab är på en konstant förändringsresa – i ständig rörelse. Genom den nya identiteten vill vi visa just det, säger Marie Svaton, kommunikationschef på Dagab.
Det grafiska manéret ska symbolisera den riktning Dagab färdas i – en kurs mot framtidens logistiklösningar, vassare sortiment och nöjdare kunder. Färgvalet andas energi och hållbarhet, och typsnittet ska bidra med personlighet.
Implementeringen av den nya visuella identiteten och logotypen kommer att ske successivt och påbörjas i november 2020.