Bara 20 % av alla barn får tillräcklig mängd fysisk aktivitet. Det vill Garant i samarbete med Generation Pep hjälpa till att ändra på. Säg därför hej till Kolof, en ko, som ger smarta och smarriga tips för mer rörelse och matglädje.
Bara 20 % av alla barn får tillräcklig mängd fysisk aktivitet. Det vill Garant i samarbete med Generation Pep hjälpa till att ändra på. Säg därför hej till Kolof, en ko, som ger smarta och smarriga tips för mer rörelse och matglädje.
Endast en bråkdel av barn och unga i dag kommer upp i den rekommenderade dagliga mängden fysisk aktivitet. För att stävja det är en del av samarbetet mellan Axfood och Generation Pep att underlätta och sprida information som får barn och unga att göra mer hälsosamma val – och uppmuntra till mer rörelse. Under senaste året har en rad projekt genomförts internt, där även produkten Nöt och Grönt gjort stor inverkan, som både påverkar och engagera barn och unga. Nu kan vi lägga till ytterligare ett initiativ – nämligen kon Kolof under temat Livet enligt Kolof.
Kolof tycker att livet ska vara lite som ett äventyr - fyllt av rörelse och matglädje. Kolof älskar att komma på nya idéer för att röra kroppen eller smaskiga recept som gör gott för sina fyra magar - och framför allt att dela med sig av allt till barn och unga. Målet med Livet enligt Kolof är att få barn och unga att testa nya saker och under 2024 ge en massa sköna och roliga tips via baksidorna på Garants mjölk, fil- och yoghurtpaket.
Ser man till att cirka 44 781 174 mjölkförpackningar säljs under ett år är förhoppningen att lika många skakar loss till ”Shake it like Kolof” eller avnjuter en supergod Najs-Cream. Vill du redan veta mer, läs och ta del (och sprid till dina närmsta barn/unga) här på Generation Peps sida.