2017-03-28 08:00

Willys öppnar butik i Oskarshamn

Torsdagen den 30 mars öppnar Willys sin 199:e butik, denna gång i småländska Oskarshamn. Med ett brett sortiment, mycket färskvaror, ett stort ekologiskt utbud och e-handel räknar Willys med att sätta fart på konkurrensen i Oskarshamn med omnejd.

Förutom en butik i Västervik har Smålandskusten länge varit en vit fläck på Willys-kartan. Men nu är det alltså äntligen dags för premiär för Willys i Oskarshamn. Butikschef Christoffer Israelsson och hans 30 nya kollegor står redo att ta emot kunderna:

- Vi tror att vi kommer att få ett bra mottagande. Det har saknats en riktig lågprisaktör i staden, och att det blir mer att välja på och fart på konkurrensen är positivt för kunderna, menar Christoffer Israelsson.

Den nya butiken kommer att präglas av ett genomgående miljötänk, med lock och dörrar på kylar och frysar, många ekologiska och miljömärkta varor, stort fokus på att hålla ett lågt matsvinn och en noggrann källsortering av butikens avfall. Butiken kommer att miljömärkas med Bra Miljöval, Naturskyddsföreningens märkning för livsmedelsbutiker med höga ambitioner på miljöområdet.

Senare i vår kommer butiken också att erbjuda e-handel, både med upphämtning av matkassar i butiken och hemleverans. Det kommer att finnas en upphämtningsstation i butiken, där kunderna enkelt och snabbt kan hämta ut sina matkassar i skåp, genom att ange en kod. För kunder som önskar hemleverans, kommer det att erbjudas, till en början med leverans till Oskarshamn med närmaste omnejd, men med tiden kommer man också att kunna nå hushåll som idag inte i upptagningsområdet för någon av kedjans butiker.

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Eurén, kommunikationschef Willys, 0703-461348
Christoffer Israelsson, butikschef Willys Oskarshamn, 070-5366731

Om Willys:
Willys är Sveriges ledande lågpriskedja inom dagligvaruhandeln. Willys har cirka 200 butiker över hela landet, varav ett femtiotal utgörs av våra närbutiker som heter Willys Hemma. Willys omsätter drygt 23 miljarder kronor (2016) och ingår i Axfood AB (publ)

Ladda ner pressmeddelande (PDF)

Dela med dig